MALO Sjark - 36ft

 

Malo 36 er en 10,99 meter dekket sjark med ca 4,45 meter bredde. En stor og solid kystfiskebåt med mulighet for flere driftskombinasjoner.  Stor dekksplass og lasterom på 18 kubikkmeter. Det rommelige styrhuset har en sittegruppe med panoramautsikt. Bysseseksjon BB side oppe, med lett adgang til salong. Båten leveres med 2 lugarer. (Mulighet for 2 Køyer i en av lugarene). Stort bad nede med elektrisk WC, vask, dusj og skap. Alt er moderne innrettet i hvit eik, tilpasset nordiske forhold med gode detaljer og løsninger.

Malo Sjarken er en institusjon langs kysten. Den er kjent blant yrkesfiskere for sine sentrale egenskaper: Sjødyktighet, soliditet og sikkerhet. Den holder seg svært godt i verdi, og er derfor en god investering. NY Malo 36ft Sjark er en fleksibel flerbruksbåt og kan innredes og utstyres etter den enkelte fiskers behov og drift

Gallery

View the embedded image gallery online at:
http://www.jemar.no/fishing-boats/norwegian/36ft#sigProId697523d73e

1.    DIMENSJONER


Lengste lengde over alt:        10,99m.

Total høyde med mast, ca:     9,50m.

Bredde ca:                             4,45m.

Dypgående avgang, ca:             2,35m.

Dypgående lastet, ca:                2,50m.

Volum Lasterom, max                  18m3

 

2. SKROG, DEKKE OG OVERBYGG


2.1 Skroget er bygget i  ”Single skinn” m/spant – unntatt lasterommet som er isolert med kjerne og danner sandwich laminat.

2.2 Byggemateriale er GRP kompositt (glassfiberarmert polyester) med bruk av sertifiserte
materialer og i samsvar med moderne byggemetoder

2.3 Solid D-fender rundt hele skroget

2.4 Stevnsko av syrefast stål

2.5 Baugrull og to pullere på bakken forut, stor rull (nylon) for inntak av anker, en puller bak    maskinnedgangshuset akter, samt en pullert på akter.

2.6 Bauggelender uten gjennomgående fester i bakken, 80 cm høyt

2.7 Rekkverk, ca 20 cm høyt.

2.8 Spygatt i tilstrekkelig antall, rister i syrefast stål foran åpningene.

2.9 Formast på styrhustaket med lastebom 500kg

2.10 Mesanmast med bommer for splittmesan, styrestag for låring av seil

2.11 Maskinnedgangshus på B/B side kombinert som galge for mesanmast, tørkerom for arbeidstøy, sjakt for motorromsvifte og eksos

 

3. MOTORROM



3.1 Motorrom akter med plass for motor, vendt forover

3.2 Kjølhøyde med plass for 1350 m/m propell

3.3 Luke i plan med dekket over motoren, avdekker hele motoren.

3.4 Kanaler med vanntett gjennomføring av forbindelser til forskipet.

3.5 Vifte for motorrom i syrefast stål for fødeluft og ventilasjon.

 

4. LASTEROM


4.1 Isolert lasterom med dørk midtskips på ca 18 m3.

4.2 Rister over lensebrønn i midtseksjonen.

4.3 Lasteromskarm, høyde 430 mm. Aluminium luke med terser. Luken deles, og hengsles på midten eller arrangeres med mindre luke.

 

5. KOMFORT, INNREDNING OG STYRHUS


5.1 To/tre fullisolerte lugarer forut

5.2 Skap og skuffer for oppbevaring

5.3 Bysseseksjon på S/B side, nede. (mulighet for BB side oppe)

5.4 Atskilt bad med dusj og vannklosett på B/B side.

5.5 Varmekabler på bad.

5.6 Varmeapparat, ca 10 kw, for defroster og dørkvarme i styrehus

5.7 Mindre varmeapparat for varme- eller bare friskluft til lugar og toalett/bad

5.8 Isolert styrehus med god utsikt, skyvevindu bakerst på S/B side, 2 stk vindusviskere

5.9 Isolert glass B/B side.

5.6 Opphøyd sittegruppe på B/B side i styrehuset, komfortabel styrestol med gassdempet søyle og fothviler for båtfører.

5.7 Dørktepper i lugarer og styrehus.

 

6. VVS OG HVITEVARER


6.1. Pyro P15 oljefyrt lugarovn med varmespiral for varme ombord

6.2 Varmtvannstank på ca 30 liter m/230 V kolbe, anerkjente pumper for vann og septikk.

6.3 Vannklosett med elektrisk pumpe/kvern, dusj og vaskeservant, oppvaskkumme i benk i bysse, avtrekksvifte(r) fra bysse og fra toalettrom.

6.4 Innfelt kjøleskap ca 65 ltr-24V

6.5 Elektrisk varme-element, 230V, maks 3KW, termostyrt. Montert i sentral- varmeanlegg for ekstra varme om bord når båten er tilkoblet landstrøm. Egen landstrøm -  kabel , 16 A eller oppdimmensjonert til 32 A. pos. 7.3

 

 

7 ELEKTRISK ANLEGG


7.1 24 V elektrisk anlegg med 4 batteri; 2 stk. start à 175 Ah, 2 stk. forbruk à 210Ah . Batteriene plassert i kasser lett tilgjengelige i motorrommet. Utlufting fra kassene med rotorventil over tak.

7.2 Signalføring. Sertifiserte lanterner for båt størrelsen, fiskelys og NUC.

7.3 Sentral for landstrøm, 220 volt, 16A. 20 m landkabel, 10A stikkontakter i motorrom, lugar og styrehus

7.4 Batterilader 25 A, permanent oppkoblet til servicebatteri. Innvendig belysning vesentlig med lysstoffrør og led-lampe

7.5 Batteri med egen lader for strøm til VHF, egne nødlys-opplegg for VHF og redningsflåte.

7.6 Stor inverter, 24v DC / 220v AC for strøm til for eksempel PC-utstyr eller lignende.

7.7 Horn av trompettype. Sertifiserte fordelingstavler  for lys om bord og lanterner, plassert sentralt i styrehuset

7.8TV og DAB-radio med høyttalere, av anerkjent merke

7.9 Olex:kartlegging, fiskeriplotting, navigasjon (utan kart) 17”skjerm

7.10 JRC Radar med 10,4”  LCD LED

7.11 Ekkolodd ( Med Back-up Kart mulighet) SI NSS12

7.12 AIS Klasse-B ( for fiskefartøy under 15 meter)PROAIS2-B100

7.13 Sailor RT6215 VHF Klasse- D

7.14 Autopilot med Thruster kontroll ( AP 35) Joystick i styrehuset. Follow-up på dekk.

7.15 Rate compass for autopilot

7.16 IMO GPS for fartøy over 10,67 meter

7.17 Vanntett LED-lys montert oppunder takoverhenget bak styrehuset, et LED arbeidslys i mesanmasta eller lasterom

7.18 AIS sart transponder, bærbar GMDSS VHF

7.19 Dragerlys

7.20 Fjernstyrt lyskaster montert på styrehustaket.

7.21 LED lys i styrhus, maskinrom, mesanhus, spots/lysarrangement i lugarer, bad og bysse

 

8 DRIVSTOFFSYSTEM/ PUMPER


8.1 Brennstofftanker med samlet kapasitet på tilsammen ca 1500 liter.

8.2 Stor ferskvannstanken i forpiggen er integrert.

8.3 Septiktank plassert  i kjølen under lugardørken.

8.4 Elektrisk lensepumpe, med nivåbryter for start/stopp, i forpiggen. Det samme i motorrommet med tillegg av håndlensepumpe med vender til beholder for oljesøl

8.5 Diafragma, elektrisk lensepumpe for septikktank.

8.6 Motordrevne lense-/spylepumper. 2 stk. 2” impeller-pumper. Begge med reimdrift og frikobling. En for lensing av lasterom, en for vann på dekk/spyling. (se 13.1.1 dvs når motor blir levert og montert av oss).

8.7 Tørr lyddempet eksos.

8.9 Lensepumpen startes manuelt, stopper automatisk når rommet er tomt, lampe som lyser så lenge pumpen er innkoblet

8.10 Spylepumpen startes/stoppes manuelt, lampe som lyser så lenge pumpen er innkoblet

 

9 HYDRAULIK


9.1 Hydraulisk styremaskin for to posisjoner, sylinder med by-pass ventil for nødstyring

9.2 Pumpe med teak knaggratt innvendig, plastbelagt stålratt utvendig.

9.3 LS-styrt hydraulikk pumpe/ventiler (dvs at pumpen ikke produserer mer enn det er behov for til enhver tid)

9.4 Hydraulikkpumpen monteres på gearet

9.5 Manøverposisjoner ved rekken eller der det er hensiktsmessig.

9.6 Hydralikk anlegget dimensjoneres etter normalt behov.

 

10 FORTØYNINGSUTSTYR


10.1 Ankervinsj type Lorentzen, trekkraft full trommel ca 500kg og holdkraft ca 2000kg

10.2 Lasteromskarm, høyde 430mm. Aluminium luke med terser. Luken deles, og hengsles på midten eller arrangeres med mindre luke

10.3 Vire (eventuelt tau), kjetting og anker i henhold til krav

 

11 SIKKERHETS- OG REDNINGSUTSTYR


11.1 Brannslukkingssystem for motorrom, pulverapparat i styrehus og motorroms nedgang.

11.2 Brannvarslingsanlegg med sensorer i lugar, styrehus og maskinrom

11.3 Vannstandsalarm for maskinrom er tilknyttet alarmanlegg

11.4 Sklihindrende belegg på dekk, frempå bakk og ellers der det er naturlig

11.5 Redningsleider (trinn) montert bak på B/B side.

11.6 Rensesjakt for renskjæring av propell

11.7 Redningsflåte, 4-persons, A-pack m/hydrostatisk utløser, Redningsdrakt for 1 person

11.8 Friflyt nødpeilesender. Radartransponder m/brakett. Brovaktalarm. Stabilitetsattest leveres

11.9 Omformer for GMDSS forsyning og lader fro 12VDC GMDSS Batteri

11.10 Magnetkompass med korrigeringsmagneter

 

12 DIVERSE (testing, merking, dokumentasjon)


12.1 Båten vil gjennomgå en testing og prøve kjøring av motor og alt utstyr for øvrig.

12.2 Båten blir merket med navn i fronten av styrehuset og Registreringsmerke på hver side av bakken.
All merking med tekst på transparenter.

12.3 1 sett Manualer med individuelle manualer for alt utstyr som leveres.

12.4 Båten bygges og utrustes i samsvar med Skipskontrollens regler for båter < 11 meter største lengde. Båtens fartssertifikat, kystfiske,  vil bli utstedt i samsvar med dette.

 

13. MOTORINSTALLASJON


 Båten leveres som standard med  motor, gir og propell kombinasjon beskrevet nedenfor. For andre motor/gir/propell kombinasjoner ta kontakt med Jemar Norpower AS

MOTOR: Cummins, type QSB6,7, 6,7 liter m/turbo, 6syl. 305 hk/2600 o/min.  24v/140A dynamo.  Standard instrumentering eller motorcomputer

GIR: NOGVA HC168 red 4,16:1 m / 1 stk PTO

PROPELL: 4- vinget med 65 mm rustfri aksel

  

 

 

Contact us

Jemar Norpower AS
Sørholmsveien 13
6508 Kristiansund
+47 71 56 64 30
norpower@jemar.no
  • Sjark hurtig - 30ft

    Sjark hurtig - 30ft

        Jemar Norpower AS har utviklet en hurtig sjark med gode sjøegenskaper, stort arbeidsdekk og toppfart på ca. 25 knop.

    Read More
  • MALO Sjark - 36ft

    MALO Sjark - 36ft

      Malo 36 er en 10,99 meter dekket sjark med ca 4,45 meter bredde. En stor og solid kystfiskebåt med

    Read More
  • MALO Sjark - 43ft

    MALO Sjark - 43ft

    Den nye Malo 43ft er en 12,99 meter dekket sjark med 4,47 meter bredde. En stor og solid kystfiskebåt med

    Read More
  •  36ft Fishing Boat

    36ft Fishing Boat

    Malo 36ft fishing boat from Jemar Norpower AS is a36ft applicable and solide fishing/workboat with excellent seaworthitness. The boat are

    Read More
  • 43ft Fishing Boat

    43ft Fishing Boat

      Jemar Norpower AS (previous Norpower Brødr. Malo AS) have produced the famous Malo Fhishing boats since the 1960s. In

    Read More
  • 1
  • 2