Leppefiske

23ft Leppefisk / teinebåt er en 6,99 meter dekket arbeidsbåt med ca 2,99 meter bredde. Båten har et lasterom på 1,18m3 , tilpasset for transport av levende fisk. Med en fart på 17,5 knop passer båten til både leppefisk og teinefiske.

Selvlensende dekk, «flush» motorroms luke og en bredde på 2,99m, gir båten stort arbeidsdekk. Sterk fender og   solid skrog med mulighet for stevnsko i stål for ekstra forsterkning. Elektrisk sidepropell. Mulighet for ekstra Styreposisjon ute. Isolert styrhus med god utsikt. Sort teknisk rom under styrhuset, hvor man kan installere både toalett og køye.

 

View the embedded image gallery online at:
http://www.jemar.no/mpb/leppefiske#sigProId25fbdab21f

1       DIMENSJONER

Lengde:                       6,99 m

Bredde:                       2,99 m

Dybde:                       0,85 m

Høyde:                        3,9 m

Fart :                           17,5 knop

2       MOTOR, GIR, PROPELL OG THRUSTER

2.1      MOTOR: NOGVA NANNI MARINE DIESEL ENGINE:  N4.140. 4 sylinder, 3,769 liter, 135 HK 2600

2.2      GIR: ZF MARINE GIR, ZF 63 IV Red:2,47:1.Sluring

2.3      Elektrisk Thruster 4-56 HK

2.4      PROPELL: 4 blad med ida 24`` x 24`` RH. Propell aksling Ø45*1500mm.

3       SKROG, DEKKE OG OVERBYGG

3.1      Skroget er bygget i ”Single skinn” m/spant

3.2      Byggemateriale er GRP kompositt (glassfiberarmert polyester) med bruk av sertifiserte materialer og i samsvar med moderne byggemetoder.

3.3      Det for det meste benyttet rustfritt stål i fester og bolter i AISI316 rustfri stål eller aluminium

3.4      Metall I kritiske lave områder er syrefast aluminium

3.5      Spygatt i tilstrekkelig antall

3.6      Selvlensende dekk med vanntett «flush» dekk

3.7      Isolert styrehus med god utsikt

3.8      Styrehus plassert helt mot babord side, slik at det gis passasje til bakken på styrbord side. Presenning på baksiden av styrhuset, med mulighet for å rulle helt opp

3.9      Isolert glass. 2 stk vindusviskere

3.10   Elektronisk instrument er plassert tett ved fører.

3.11   Elektrisk sikringsskap og hydraulikk system er plaser I teknisk rom under dekk. Adgang til teknisk rom er direkte fra styrehuset bak styrestol via luke. Lys I teknisk rom.

3.12   Verktøy, redningsutstyr og førstehjelp er plassert lett tilgjengelig under sitte benken på babord side I styrehuset.

3.13   Nød lense pumpe er plassert på akter styrbord side.

3.14   Sklihindrende belegg på dekk, frempå bakk og ellers der det er naturlig

3.15   Godkjent for 8 personer til sjøs.

3.16   Båten er godkjent som dekket båt

3.17   Farge utvending: Orange

3.18   Farge innsiden: Grå

4       FENDER

4.1      PUR-Fender vakuumert rundt hele skroget

5       MOTORROM

5.1      Motor rom luke er lydisolert, vanntett og festet til dekk. Motorromsluken kan enkelt åpnes for rutine-service.

5.2      Brann- stengbar luke for fødeluft

6       LASTEROM

6.1      1,3 m3 Lasterom med bomarluke

7       KOMFORT

7.1      En sammenleggbar styrestol på styrbord side I styrehuset

8       RUDDER AND STEERING

8.1      Ror blad og kjøl brakett er laget av AISI 316 rustfri stål.

9       DRIVSTOFFSYSTEM/ PUMPER

9.1      To diesel tanker, på hver 150 liter

9.2      Luke I motorrom for inspeksjon og rengjøring.  Diesel slukk -og avløp ventil montert. Diesel tank måler montert på bypass mellom de to tanker.

9.3      Diesel systemet er supplert med en vannseperator, og I tillegg to diesel filter (en hoved og en I reserve) montert med vann indicator/alarm

9.4      Elektrisk lensepumper I motorrom og teknisk rom. En lysindikator I styrehuset blir tent når pumpen er I gang.

10     HYDRAULIKK

10.1   Hydraulikk dimensjoneres etter behov og valgt dekksutstyr

11     ELEKTRISK ANLEGG, LYS OG NAVIGASJON

11.1   12 V elektrisk anlegg med start battering og service batteri.

11.2   220v landstrømsentral med m/batterilader

11.3   Singal mast med lanterner.  Sertifiserte lanterner for båt størrelsen, fiskelys

11.4   Lys i teknisk rom og motorrom.

11.5   Signal mast fungerer også som en antenne base for VHF og navigasjon og reflektor på topp. Designet for å unngå forstyrrelser mellom elementene.

11.6   LED Dekks lys på baksiden av styrehuset med retning akter.

11.7   Elektrisk styrt lyskaster på styrhustak, men joy-stick styringsenhet inne I styrehuset.

11.8   Vanntett Kompass

11.9   Godkjent radar reflektor

11.10  Kartmaskin og ekkolodd Raymarine type

11.11 VHF radio, type Raymarine

12     OPPDRIFT

12.1      For å sikre den høyeste sikkerhet er båten arrangangert som en dekket båt og under deck er skråget delt opp I følgende vanntette seksjoner:

12.1.1   Motor rom

12.1.2   Teknisk rom styrbord side

12.1.3   Babord side compartment

12.1.4   Lasterom

12.1.5   Kollisjons tank I front

13     NØD OG SIKKERHET

13.1   Redningsleider (trinn) montert bak på B/B side.

13.2   Brannvarslingsanlegg med sensorer, med både lyd og lyssignal.

13.3   Vannstandsalarm for maskinrom er tilknyttet alarmanlegg

13.4   To godkjente pulver brannslukningsapperater er montert om bord.

13.5   Stuerom i front ,  i styrekonsoll eller benk  (for livbelte etc)

13.6   Sikkerhetsutstyr som er påkrevet for båt under 8 meter.

14     Diverse

14.1   Båten vil gjennomgå en testing og prøve kjøring av motor og alt utstyr for øvrig.

14.2   1 sett manualer med individuelle manualer for alt utstyr som leveres.

14.3   Dokument på godkjent stabilitet.

14.4   Båten vil være bygget i henhold til   “Nordic Boat Standard Commercial Boats Less Than 8 Metres”

 

 

 

 

Contact us

Jemar Norpower AS
Sørholmsveien 13
6508 Kristiansund
+47 71 56 64 30
norpower@jemar.no